31 December 2013

Yearly Life: A Miserable 2013

Assalamualaikum

Tahun 2013 bermula dengan kesedihan dan kepedihan yang amat sangat sebab waktu ni kami semua masih menangisi dan sedih akan pemergian abah pada awal bulan Disember 2012..ternyata tahun ni merupakan tahun yang paling mencabar, paling menyedihkan, paling sempit dan paling menyukarkan sepanjang hidup ecah selama 24 tahun

Nak senaraikan satu per satu memang x terkira, tapi memang kebanyakan hari dalam tahun ni hanya dipenuhi dengan kesedihan, kerungsingan dan air mata

Macam mana nak jadi seorang isteri yang x bekerja, malah belajar pulak tu dan pada masa yang sama jadi anak yang mengambil alih tanggungjawab arwah abah? Dengan segala urusan yang ecah x reti, xtahu dan xfaham...tambahan pulak bila perkara tu dalam krisis..Ya Allah sabar jelah..hanya Allah yang tahu derita hati..

Tahun ni merupakan tahun yang membuatkan ecah hilang keyakinan diri, hilang pendirian dan segala yang waras lah..sentiasa nangis, nangis, nangis...stress memanjang...dengan masalah bertimpa-timpa dan xpernah ada yang berkurang pon

Day by day..ade la sikit yang semakin pulih...walaupun sekarang ni pon lebih kurang sama jek situasinya..tapi malas nak fikir panjang...kadang2 ecah menafikan jek menda ni semua..buat mcm xde menda yang berlaku..kalo fikir lama2 nanti boleh jadi gila...hanya Allah jela tempat mengadu

Walaupun begitu, ada jugak la kegembiraan yang selang seli dengan masalah yang ada ni...Alhamdulillah ecah diberi rezeki untuk bakal menjadi seorang ibu...dalam sedih, happy jugak bila ade si kecik ni...kadang2, ade gak ecah xdapat tahan perasaan...cuma berdoa yang baby kuat kat dalam ni...jangan keluar nanti jadi penyedih pulak kan..huhu

Dan bila ditanya apa yang ecah dapat untuk tahun 2013 ni, rasenye xde ape pon yang menarik melainkan masalah...sekeliling masalah..dengan bebanan belajar lagi..setiap saat x pernah mengharap pon akan dapat grad, cuma gigih je teruskan hari2 sebagai pelajar dengan harapan semoga perjuangan untuk mengubah masa depan ni direstui dan dibantu Allah

Ada setahun lagi sebelum grad...sem depan kena cuti jugak tumpukan perhatian pada anak...jadinye bakal pegang skroll bulan 10 tahun 2015 itupun kalau Allah mengizinkan..ecah sentiasa takut akan hari esok, sebab x tahu masalah dan dugaan apa lagi akan datang...bermasalah sangat hidup..dekatkan diri dengan Allah, mengadu pd Allah dan minta Allah kurangkan dugaan ni sebab x tertanggung rasanya...

Ape yang ecah harapkan, tahun 2014 memberikan harapan yang lebih baik dan menggembirakan...selalu rasa nak ubah hidup ni, nak ubah masa depan sendiri, tapi xtahu nak ambil langkah macam mana..tersepit..semoga Allah berkati hidup kami tahun depan dan beri sinar kebahagiaan..biarlah mak bahagia dan gembira dengan sisa hidup dia yang ada walaupun tanpa abah...cuma setahun ni, ecah x mampu nak capai menda tu semua untuk mak..rasa fail sangat..because I am nobody and nothing I can do.. :'(((

Goodbye 2013....

0 comments:

Post a Comment

© Aisyah Adnan 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis