05 December 2013

Daily Life: Tambah Lagi?

Assalamualaikum

Malam ni rajin masak2 kat dapur...tapi menu simple jek...mee goreng basah..kalo ikutkan dulu sebelum kawen xpernah masak mee goreng sendiri...mee hoon pon sama...semua mak masak..kalo mak x masak, beli..hehe..pas kawen, try2 masak sendiri...masa 1st time masak, mee kuning tu kembanggggg..dah la masak untuk adik2 sekali...ingat lagi, masa tu tahun lepas adik datang rumah ecah masa cuti sekolah..masa macam ni la...dah setahun dah pon..hihi

Bila dah try masak banyak kali, akhirnye menjadi..sedap pulak. tu...hihi..puji diri sendiri..abg gambo pon suka...menambah pakcik tu..pastu salahkan kite perut makin boroi..

Yang nak cerita pasal tambah lagi ni sebenarnye menda lain..biase kalo makan ngn abg gambo ecah mesti desak die menambah..padahal perot pakcik tu dah kembung dah nak paksa lagi..tapi xde la paksa kasar2..paksa mcm ni:

Me: Nak tambah lagi pa?
Him: Xpela, biar la dulu...jap lagi tambah
Me: Okey..

senyap seketika..........pastu

Me: Nak tambah lagi pa? *mata kelip2 buat muka kesian*
Him: Boleh la sikit...*terpaksa*

Hahaha..jahat x..ecah rela ulang banyak kali skrip kat atas tu sampai la abg gambo rela nak menambah..kesian die...padahal mmg berselera dah pakcik tu makan..tapi ecah selagi x habis x puas hati...x sedap ke aku masak...tapi agak2 la kan...sebungkus mee kuning tu dua orang makan memang la banyak..nak habis kena makan kejap2 lagi pulak..tapi dapat kat saye kalo boleh nak abis masa tu jugak...parah2

Patut la laki bini makin bolat..lalala

Be Healthy, Be Happy!

Sekian..xoxo-ecahdenan

1 comments:

© Aisyah Adnan 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis