20 October 2012

Bukan Merancang, Tapi.......

Assalamualaikum

selamat hujung minggu semua..semoga minggu korang baik2 aje dgn family yg tersayang...musim2 hujan ni, duduk rumah jela ye tgok hindustan..ecah pon x jalan kemane2..malas nak cari pasal dgn kesesakan jalanraya yg sah2 mmg teruk hari ni...ramai2 org klua nk gi tgok Final Piala Malaysia malam ni..hehe

berbalik kpd tajuk cerita kita ni ha...skang ni ramai dah dok tanye...xde isi lg ke...xde ape2 lg ke...belom lg? (sambil pegang perut saye..ayakkkk!muncit2 jek ade...haha)

hmm...sape la xnak baby kan..bg yang dah berkahwin, perasaan nak ade baby tu mesti kuat..naluri tu serta merta tibe2 lahir dalam hati bile tgok baby...tgok org pgg budak kecik...geram sgt...mmg nak sgt2 lah..

tapi dengan keadaan yg bagi ecah masih belum stabil ni, baik la ecah mengelak dulu...ecah pon x bekerja skang ni..masih mencari...kesian abg gambar sorang2 nak bertungkus lumus sara keluarga..mmg la itu tanggungjawab die...tapi memandangkan kite ni dlm alaf serba mata duitan ni, baik la kami sama2 berusaha..

so, ecah memutuskan ntk KIV dulu la bab2 baby ni..memang la org cakap, alah..nanti ade la tu rezeki baby Allah bagi...xboleh jugak kan...kalau betol x bersedia, x mampu lagi, baik jangan lagi..kesian kat suami, kt mak abah n baby...

ecah doa2 semoga semua penantian ni akan berakhir jugak..cepat atau lambat..Insya-Allah perancangan nak baby tu akan dilaksanakan jugak tahun depan...mungkin sampai hujung tahun ni ecah kene keep the record clean..hehe...

tapi monthly cycle saye tgh lambat nih..ah sudah!haha..sebenarnye mana2 pon boleh..kalau ada, suka sangat la kami..kalau xda, kami masih boleh bersedia utk perancangan lain...

sama2 la kita berdoa kan?sesungguhnya yg baik tu datangnya dari Allah S.W.T jugak....

Be Healthy, Be Happy!

sekian...xoxo-ecahdenan

3 comments:

  1. ecah cm suria gakk..
    bukan xnk....
    kang xsedia kang..cmner...kn....

    ReplyDelete
  2. sy pn mcm awk..hold dlu kot nk de baby..tp klo dh rezeki boleh juge..bile tgk baby2 yg chomel tu geram kann? =)

    ReplyDelete
  3. yup2..betul tu, mmg la org cakap rezeki tu ada dimana2 tp kita pon kena la beringat jgk sbb rezeki tu xdtg bergolek kan..pape pon, sy doakan yg terbaik aje utk akak dan suami..=)

    ReplyDelete

© Aisyah Adnan 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis