14 August 2014

Motherhood: Rasya's 4 Month Check-Up

Assalamualaikum

Punya la xde cerita pasal Rasya..tup2 dah 4 bulan yek..hehe..x sempat nak cerita perkembangan si debab tu yang sebelum ni..so ecah cerita yang present jela..past is past gitu...


Hari ni ecah bawak Rasya gi check-up bulanan..nasib sekejap je proses nya sebab xde injection..kalau ade injection pon Rasya kesoh ape...dia bukan nangis pon kena cucuk..kulit buaya kot anak den ni..hehe..so hari ni cuma ukur lilit kepala, panjang dan berat..pastu buat assessment untuk perkembangan dia sepanjang 4 bulan ni je


So, Rasya dah 4.5 bulan dan berat dia dah mencecah 7.1kg..hohoho..debab anakku debab..tengok tangan dan kaki la..berketak2..macam tebu mak mentua ecah kata...kalau angkat memang lenguh pinggang..paling melampau kalau jalan kt mana2 tak bawak stroller mula la jadi pergaduhan laki bini..siapa nak dukung Rasya..siap buat giliran lagi..dah sape suruh berat?hahaha..yang penting anak sihat ecah oiii..harus lah bersyukur kan..


Sekarang Rasya tengah seronok explore mainan..abis semua masuk dalam mulut..memang dah fasa dia kan..so kiteorg belikan teether..biar dia gigit puas2..sudahnya kain lampin jugak dia cari..takpe la kalau gitu, mama takyah belikan Rasya mainan banyak2..jimat nak oi...bertuahnya ade anak mcm ni..boleh mama shopping baju..hehehe..tapi Rasya ni mengada nak berkepit..pantang hilang dari pandangan dia, ade je menda dia nak jerit...bila datang jenguk tgok takde ape yang serius sangat pon...tapi saje je die nak buat drama..sabor jela..lagi2 bila dia tengah meniarap...dah meniarap tak reti nak pusing balik...jadi bising la panggil2 orang...ecah datang pusing, gi dapur sambung keje...tak sempat pegang lagi menda nak buat dia dah uwek uwek jerit panggil...budak niiiii....tarik nafas dalam2, hembussss...anak tu anakkkkk...hehe


Buat masa ni ecah memang masih dalam proses adjusting..memang mencabar and ambik masa..tapi worth it..happy and terharu bila tgok anak pandai explore menda baru...eksaited mak nye..bersorak kalah pompom girl..tapi pakai kain lampin jela..hehe






Semoga Rasya membesar dengan sihat dan sempurna...tak sabar nak tgok Rasya konvo kat unibersiti..eh?haha

Be Healthy, Be Happy

Sekian..xoxo-ecahdenan

5 comments:

  1. rase nk gigit je tgn rasya! mcm aym goreng! hikhik..
    comel..
    =)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum ecah.. bambam Rasya ni. sama la Adam. baru 2bulan da 6.5kg. kahkahkahh nurse kata dah obesiti tapi takpe sebab dia minum susu ibu je...jalan keluar tak bawa stroller memang bikin gaduh dan penat kot. hahahahha Rasya sangat comel, suka main dengan kain lampin yeee ~~~

    ReplyDelete
  3. bambammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm,siaplah kamu,hahahhahahaha

    ReplyDelete

© Aisyah Adnan 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis