01 March 2012

patut ke suami teman isteri bersalin?

Assalamualaikum ..


ewah2..mentang2 la dh nk kawen..kali ni topik kite pasal bersalin plak...kawen blom, dh nk lompat cite bersalin plak ye..hehe..hari ni kite nk cite pasal suami yg teman isteri die masuk bilik bersalin...haaa..perlu ke x sebenonye???




kalo ikot pendapat peribadi ecah, perlu...digalakkan si suami ni masuk wad isteri ntk tgok betapa sakitnye dan susahnye  isteri ni nk melahirkan anak...nanti baru la si suami paham mcm mane perit nye usaha nk mengelurkan anak yg sorang tu...baru sorang...kalo 8?MASYALLAH....besar sunggu pengorbanan mak saye....isk2


tapi, kalo dh si suami masuk join skali, jgn dok tengok je pulak...mane tau duduk hujung corner sambil gigit jari n tutup muke ke..ape ingat ni tgok wayang cite hantu?nasib x bawak popcorn jek..haha


sambil2 tu, mainkan la peranan suami tu....beri semangat, sokongan n kata2 yg menenangkan...sejuk sikit hati isteri..baru la bersemangat nk bagi anak2 yg comel...


ingatkan si isteri yg suami syg die..nk besarkan ank same2 ngn die...wahh..syahdu jek rase...kn isteri2 kn?hehe


kalau si suami yg takut darah tu...errr...susah jugak..tp ape salahnye ade kt sebelah isteri mase saat2 nk bersalin...nnti bile dh berdarah2 tu, jauhkan la diri sikit..tp bg la kata2 semangat dr jauh..kuatkan diri ntk anak n isteri wahai suami2 sekelian....


banyak mende lg yg laki blh tlg..banyak faedah dan kebaikan...tu dr pendapat ecah...kalo nk bace yg skema sket, kt SINI ade...facebook mane tah ecah jumpe..


ha, lg satu..kn mase nk bersalin sgt2 tu kang isteri ni dh jd x tentu arah sbb sakit n nebes kn?bile si suami dh gigih bg dorongan dan kata2 semangat, si isteri jgn pulak sound, "abg ni bising lah!saye tgh sakit ni tau?abg mane paham mcm mane saye rase!


haha...adoi..tu org dh nk cube paham la tu..sbb tu dok sebelah awak...ade ke sound plak..hehehe...*gurau2 je*


sekian...xoxo-ecahdenan

1 comments:

  1. Kalau boleh sama2 merasai azabnya ...pasti insaf seumur hidup kami para suami...hehe

    ReplyDelete

© Aisyah Adnan 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis