08 October 2011

Marah Heliza Kerana Kata-katanya

Assalamualaikum


kepada yg kecoh sgt nak marah heliza...cermin diri sendiri dulu..kalo korang x pernah silap cakap...xpernah buat dosa, kutuk la die sepuas-puasnya..kalo pernah, baiki diri sendiri dulu..baru ckp kt org..


as for me, mmg salah heliza ckp mcm tu...kedengaran mcm menyanggah hukum hudud...tp...it's done..it's been said..yes die salah...tp nk kutuk sane sini buat ape?just maafkan die nk doakan la die berfikiran lebih matang...bukan nk berpihak pada heliza...xpernah minat pun kt si mata bulat ni...tp rase bulat plak mateku bace entri berapi pasal heliza mcm org yg berkata2 tu bagussss sangattttt...


cakap biar beralas....tulis biar bertapis.....saye penah salah ckp, saye tau mcm mana rasa taken aback..like, eh..ak salah ckp...malunye org ckp mcm ni kt ak..or org panas dgn statement ak....


so, elakkan dr salah ckp...status blogger ni dh dipandang..so jaga nama blogger..baik cite pasal life sndiri jek kalo mcm tu...org pon x bosan nk baca..nktau pasal artis g beli majalah mangga tuh..erk!haha


okey?chill...ce baca statement Heliza ni...ecah amek kt Sinar....die dh mintak maaf...doakan die supaya lebih mendalami ilmu n hukum hudud tu..kite pon sama...


Penyanyi dan penceramah Heliza Helmi tampil dengan harapan dapat menjernihkan keadaan. Hadir bersama pengurusnya, graduan dalam bidang pendidikan ini mengakui emosinya agak terganggu setelah diberitahu mengenai tohmahan yang dilemparkan kepadanya.

Berharap dengan penjelasannya, masyarakat dapat memahami situasi sebenar.

“Saya mengetahui perkara ini menjadi perdebatan setelah dimaklumkan pengurus saya, Kak Zeq, yang membacanya di laman sosial, Facebook.

“Apabila mendengar perkara itu, ia sedikit mengganggu emosi saya sehingga saya tidak boleh bekerja kerana asyik memikirkan perkara ini. Saya menangis apabila terfikir apa yang sudah saya lakukan, sedangkan pada hemat saya, saya bercakap mengikut pengetahuan saya sahaja.

"Apabila ramai yang bertanya mengenai perkara ini kepada saya, tidak mungkin saya dapat jelaskan kepada setiap individu yang bertanya. Kerana itu, saya tampil hari ini (semalam) agar mereka tahu keadaan sebenar dan berharap ia akan dihentikan serta-merta," katanya kepada Zass.

Lebih memilukan, ada pihak melemparkan tuduhan kepada anak kelahiran Terengganu ini apabila dikatakan sanggup mempertikaikan hukum Tuhan. Bagi empunya diri, bukan sahaja terkejut, malah menangis apabila mengenangkan tanggapan negatif masyarakat terhadap dirinya.

“Tidak pernah sekali pun terlintas di fikiran saya untuk mempersoalkan hukum ALLAH SWT. ALLAH mencipta kita, maka Dia tahu apa yang terbaik. Sebagai manusia biasa, siapalah saya untuk memberi komen mengenai hukum-NYA?” katanya yang kini aktif memberi ceramah motivasi kepada remaja.

Menurutnya, ketika diminta memberi pandangan mengenai perkara itu, penyanyi ini enggan memberi komen kerana takut tersalah cakap.

"Saya seboleh-bolehnya tidak mahu memberi komen kerana sedar ilmu dimiliki tidak seberapa, malah saya ada menyarankan agar perkara ini dirujuk kepada pakar, ulama dan orang bijak pandai untuk mereka membuat pertimbangan. Ini kerana saya bukan orang yang berhak berbicara mengenai hal ini.

“Bagaimanapun, berlaku silap faham. Saya tidak menyalahkan sesiapa kerana saya faham pemahaman orang mungkin berbeza dengan apa yang saya sampaikan,” katanya.

Biarpun dikecam, gadis manis ini tetap positif dan menganggap perkara yang berlaku ada hikmah di sebaliknya.

“Saya tidak pernah berharap perkara ini terjadi sebegini, tetapi siapa tahu mungkin selepas ini lebih ramai yang mula sedar mengenai hukum hudud dan mendalaminya.

“Malah, saya berasa gembira jika ada usaha yang dibuat untuk menjelaskan mengenai hudud dan hukum-hukum lain kepada masyarakat kita, agar sama-sama mengetahui lebih mendalam mengenai hukum agama seperti ini,” katanya.





kredit to:SINAR HARIAN 


sekian..xoxo-ecahdenan

4 comments:

  1. sapo suh pi tanya artis2.. ni la padahnye bila bercakap tanpa ilmu.. kalau taktau jgn cakap..kan senang? diorg pun..yg komen tu dah tau diorg artis..patutnye hati2 la dgn ape yg diorg cakap..

    ReplyDelete
  2. ala.. x terbaca plak pasal apa yg heliza cakap tuh.. adeii.. ada link tak.. sahre ler... hwhehehe

    ReplyDelete
  3. terlajak perahu boleh di undur,telajak tulis boleh backspace, terlajak kata ..binasa..

    ReplyDelete

© Aisyah Adnan 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis