14 July 2014

Daily Life: Want Vs Need

Assalamualaikum

Want vs Need or dalam Bahasa Melayu nya Keperluan vs Kehendak

Kadang-kadang kita tahu yang sesetengah perkara tu sebenarnya hanyalah kehendak kita, bukan keperluan...yela, kalau ikukan kehendak, macam-macam la kita nak kan...dah nama pon nafsu perempuan ni banyak..hehe

Tapi...lumrah perempuan jugak sentiasa rasa yang kehendak tu adalah keperluan...walaupun minda kata: alah...x perlu pon mende ni...

Tapi hati kecil akan bagi alasan pulak: nanti nak buat itu ini susah...kena ada mende ni...dan bla bla bla...dia punya alasan memang panjang lebar..kalo boleh kehendak ni memang nak menang aje...hehe

Sudahnya saya cuba menahan kehendak ni dengan melihat aje la...orang kata usha2 buat sedapkan hati sambil berangan...hehe...sampai masa nya nanti boleh la dapat ape yang saye nak....

Which back to my study,  x sabar nak habis belajar...nak kerja...aduh rasa risau pulak dengan masa depan sendiri...

Be Healthy, Be Happy!

Sekian...xoxo-ecahdenan
© Aisyah Adnan 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis